به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، جواد نگاهداری گفت: پارسال نخستین بار به شکل پایلوت برای ترمیم رویه آسفالت محورهای استان از روش نوین اسلاری سیل بطول ۳۵ کیلومتر استفاده شد که خوشبختانه با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی استان همدان سازگاری داشت
او تصریح کرد: اسلاری سیل نوعی آسفالت حفاظتی است که در آن از مصالح دانه بندی شده، آب، فیلرهای معدنی مانند سیمان پرتلند که به شکل یکنواخت با نوعی قیر امولسیون ترکیب میشوند و با دستگاه مخصوص به ضخامتی کمتر از ۱ سانتی متر روی سطح آسفالت اجرا میشود.
معاون راهداری استان همدان افزود: ترمیم به موقع رویه آسفالتی از بروز خسارات مالی و هزینههای اضافی جلوگیری می کند و به جای روکش مجدد با روشهای ارزانتری رویه راه ترمیم و باعث افزایش طول عمر آسفالت و صرفه جویی زیادی در هزینهها صورت میگیرد.
نگاهداری گفت: رویه آسفالتی راهها در اثر گذشت زمان و عبور ترافیک و تحت تاثیر عوامل جوی مختلف مانند بارندگی، یخ زدگی، تابش خورشید و اثرات سایشی چرخ وسایط نقلیه و دیگر عوامل به مرور دچار خرابی و رخ رفتگی میشود، که اگر بموقع برای ترمیم آنها اقدام نشود، افزایش هزینهها را در پی خواهد داشت.
او افزود: در تلاش هستیم با برنامه ریزیهای انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز، محورهایی که شرایط اجرای اسلاری سیل را دارند را تحت پوشش قرار دهیم.